„Kreativne“ poslovne pogodnosti su tema koja podstiče raspravu. I dok se bitka za talentom nastavlja, nastavlja se i kolutanje očima na „kapsule“ za spavanje, modifikovane frižidere za bačve piva i dovođenje svog psa na posao, kojima kompanije nastoje da namame talentovani kadar. Međutim, za 10 godina, besplatne grickalice i ping-pong stolovi će biti zastareli. Uz malo sreće, pogodnosti koje donosi budućnost će biti vrednije. MONEY je porazgovarao sa poslovnim mentorima i „futuristima“ za radne okoline da bismo stekli uvid u pogodnosti o kojima ćemo razgovarati u 2028. Evo njihove liste (za koju smo zahvalni da ne sadrži stoni tenis).

Jeftinije putovanje na posao

Ketan Kapoor, izvršni direktor platforme za zapošljavanje Mettl, predviđa da će u trci za samoupravljajućim automobilima pravi pobednici biti zaposleni. „Nekoliko kompanija će imati flotu automobila“, tvrdi Kapoor. „To će biti tražena pogodnost, koja će da oslobodi putnike frustracija uzrokovanih vožnjom, koja smeta milionima zaposlenim na svakodnevnoj bazi.“ Bez obzira na to da li Elon Musk ostvari svoju želju ili ne, kompanije budućnosti uložiće u nekakve vrste deljenja prevoza, time oslobađajući zaposlene od stresa posedovanja automobila, tvrdi Dana Case, direktor operacija u MyCorporation.com. „Do 2028., većina zaposlenih će se rešiti troškova posedovanja auta i zameniti ih sa podelom troškova prilikom deljenja prevoza. Poslodavci, posebno velike korporacije, prilagodiće se tome, i stvoriće plaćene programe deljenja prevoza da dopreme svoje zaposlene do kancelarije i kućama.

Univerzalni podsticaji za studentske kredite

Danas, samo 4% poslodavaca nudi otplatu studentskog kredita, prema istraživanju Društva za upravljanje ljudskim resursima (SHRM), iz 2017. godine. Ali to će se promeniti, kaže dr. Kat Cohen, poslovni mentor i osnivač savetničke kompanije IvyWise. Istraživanje neprofitne organizacije American Student Assistance, takođe objavljeno prošle godine, pokazuje da bi se gotovo 90% mladih radnika obavezalo na posao na period od 5 godina kada bi im kompanija pomogla sa otplaćivanjem studentskog duga, napominje Cohen. U vremenu rekordne fluktuacije radnika, „učestalost ove pogodnosti bi mogla da poraste“.

Novi „wellness“

Sarah Brophy, direktor dizajna u IA Interior Architects, firmi koja je dizajnirala radne prostore za kompanije kao što su American Airlines i Match.com, tvrdi da će kompanije podsticati radnike da ubace malo više vremena za sebe u radnoj nedelji, skladno rastu važnosti brige za sebe. „Pružanje pogodnosti u radnom prostoru, koje vraćaju zaposlenom njegovo slobodno vreme van kancelarije počinje da vrši uticaj na radnu okolinu“, kaže Brophy. „Imamo nekoliko klijenata koji pružaju usluge berbernica i salona za nokte na licu mesta, kako bi ponudili više kvalitetnog vremena za aktivnosti kojima volimo da se bavimo kada je gotov radni dan.“ „Wellness“, još jedna popularna reč za aktivnosti koje promovišu emocionalno i fizičko zdravlje, kao što su joga i meditacija, je dugo tema razgovora korporacija. Ipak pozdravi suncu u konferencijskoj dvorani ne odgovaraju svima, a poslodavci konačno to počinju shvatati, kaže Denise O’Malley, voditeljka korporativne konsultantske firme za wellness programe. „U nedavnom istraživanju za građevinsku kompaniju, otkrili smo da 100% zaposlenih uživa u kampovanju“, kaže ona. „Naša preporuka je bila da dovedemo nutricionistu da ispriča nešto o „Zdravoj prehrani u divljini“. „Zaposleni žele da odaberu pogodnosti i povlastice… samo žele da poslodavci plate za te pogodnosti.“

Kvalitetniji „zeleni prostori“

Istraživanja pokazuju da kompanije koje ulažu u spoljne prostore koji služe za sastanke, ručkove i druženje nakon posla, često imaju produktivniju radnu snagu. U budućnosti, ovi prostori će evoluirati i poprimiti karakteristike kao što su brže Wi-Fi, utičnice, i vremenski prilagodljivi radni prostori. Barem tako predviđa Ben Donsky, potpredsednik Biederman Redevelopment Ventures Corporation, kompanije koja je specijalizovana za spoljni dizajn komercijalnih, stambenih i javnih prostora. „Umesto pasivnih vrtova i sterilnih pejzaža, videćete spoljne prostore koji funkcionišu kao istinski nastavci kancelarija“, kaže Donsky. „Upotreba tih prostora preko zime bi mogla da bude provedena na način da grupa kolega drže sastanak oko zapaljene vatre. Kompanije koje nađu načina da koriste te prostorije kroz celu godinu će uspeti u stimulaciji kreativnog razmišljanja među zaposlenima, bez obzira na godišnje doba“.

Bolji štedni fondovi (ako se dovoljno trudite!)

Doug Dahl, advokat za radna prava u Bass, Berry & Sims u Nashvilleu, predviđa penzione planove koji će da uključuju programe podsticaja koji nagrađuju finansijsku odgovornost (npr. plaćanje kreditne kartice na vreme) sa dodatnom podelom dobiti ili doprinosima. Ove funkcije se nisu ustalile – trenutno postoji federalni zakon koji zabranjuje „uslovljavanje“ prijema deljene dobiti. Ali Dahl smatra da to može da se promeni: „Razmišljanja se menjaju, čak postoji i odluka na razmatranju u Poreskoj službi (IRS) koja bi dozvolila da doprinosi poslodavca budu uslovljeni plaćanjem studentskog kredita zaposlenih“, kaže Dahl. „Te ideje bi mogle značajno da promene podsticaje i motivaciju za penzionu štednju.“

Različita vrsta nege

„Sekundarni“ rad za sve veći broj zaposlenih je briga za roditelje koji stare“, tvrdi Rick Lauber, autor knjige „The Successful Caregiver’s Guide“. Neke kompanije su počele da nude besplatne programe, radne pogodnosti i plaćeno odsustvo za radnike koji imaju negu za starije roditelje. Lauber predviđa da će se mnogo kompanija ugledati na ove primere. „Zapošljavanje i treniranje novih zaposlenih može da bude skupoceno i da oduzima puno vremena“, kaže Lauber. „Plaćeno odsustvo… koristi i zaposlenom negovatelju, kao i kompaniji.“. Izvršni menadžer Debra Benton ide korak dalje. Ona smatra da će u budućnosti kompanije da nude „centre za negu za penzionere“. Kao i vrtići, ovi programi će okupirati ljude treće dobi i naučiti ih novim veštinama. Za razliku od centara za dnevnu negu, oni će da koristite generaciji „milenijalaca koji su živeli kod kuće do svoje 34. godine da otplate podršku svojih roditelja“, kaže Benton.

Bolji angažman u zajednici

Kompanije vole da se hvale svojim filantropskim poduhvatima, ali i dobrotvorni rad i volonterski programi na koji većina pristane mogu da budu događaji koji ne zahtevaju puno upravljanja i visoku angažovanost zaposlenih. U budućnosti će se to promeniti, angažmanom zaposlenih oko rada u zajednici, društvu i politici, kaže poslovna savetnica Avery Blank. „Prepreke za politčiki angažman i kampanju uključuju nedostatak novca ili zdravstvenog osiguranja“, tvrdi Blank. „Nove pogodnosti će da dozvole zaposlenima da imaju redukovan raspored kako bi mogli da zarađuju i da vode kampanju. To će biti još jedna dimenzija ravnoteže između posla i života.“

http://time.com/money/5343220/future-work-perks-job-benefits/