Izgled vaše kancelarije vam se možda se ne čini kao najvažniji faktor, ali to je nešto što biste trebali da uzmete u obzir čim odlučite da prebacite kancelariju i počnete da premještate nameštaj. Ukupna kancelarijska okolina, prostori za sedenje i stil stolova mogu imati ogroman uticaj na vašu radnu snagu, što dovodi do pitanja kojim se danas bavimo; kako izgled vaše kancelarije može uticati na vaše zaposlene?

Očigledni ključ uspešnog poslovanja je u angažovanje najboljih i najbistrijih ljudi za vaš tim, ali omogućavanje rada na najvišem nivou takođe je bitno za vođenje delotvornog preduzeća. Sastavili smo mali vodič koji vam pomaže da kupite pravi kancelarijski nameštaj i da zadržite dobar izgled bez negativnog uticaja na vaše zaposlene.

Negativne strane pogrešnih planova sedenja i stolova

Prvo posmatramo mane u slučaju već postojećeg, pogrešnog plana. Ako ne osigurate  odgovarajuće planove sedenja i radne stolove za svoje zaposlene, može doći do teških posledica za vašu kompaniju. Sve od povećanog nivoa stresa, nezadovoljstva poslom, do odsutnosti i prometa osoblja mogu biti pokazatelji. Sve to može biti rezultat načina oblikovanja poslovnog okruženja ili loše dizajniranih stolova koje zaposleni moraju međusobno deliti, ili neprestano premeštati stolove i stolice po kancelariji.

Kancelarijska okruženja kroz godine

Kancelarijska okruženja se nisu previše menjala sve do 90-ih kad su se rodile nove ideje kancelarijskog izgleda kao posledica pojave „modernih“ tehnoloških kompanija. U 1900-ima kancelarije su imale otvoren plan, a ljudi su sedili u dugim redovima, svato u svom delu, prikovani za svoje telefone i pisaće mašine, a menadžer je bio u blizini kako bi ih mogao držati na oku. U mnogim velikim kompanijama nije se puno toga promenilo već godinama, čak ni uz uvođenje kompjutera i bolje radne prakse.

Premotajte film do 21. veka i kompanije poput Googlea su počele da pokreću jednu od najvećih promena kancelarijskog izgleda ikad. Na primer, to rade uvođenjem stolova koje zaposleni dele i prostorima za predah, i raznim ergonomskim poboljšanjima vezanim za stajaće stolove, separee i fleksibilno radno vreme. Neki kancelarijski projekti čak imaju za cilj da unesu spoljni prostor unutra ili da budu malo drugačiji odabirom teme za kancelariju ili sobu.

Detaljniji pregled nekih vrsta kancelarijskih  okruženja

Ogoljeno kancelarijsko okruženje

Ovo okruženje uključuje minimalan broj kancelarijskih pomagala, što omogućava jednostavno deljenje stolova zbog nedostatka personalizacije. Mnogi ljudi veruju da je to najdelotvorniji način rada jer kancelarijski stolovi osiguravaju manje smetnji.

Postoji mnogo prednosti kada je deljenja stolova u nekim kancelarijskim okruženjima u pitanju, kao na primer dopuštanje zaposlenima da komuniciraju između odeljenja, uz fleksibilnost rada s različitih lokacija, kao i uštedu prostora i novca. Međutim, ovo okruženje može negativno uticati na vaše zaposlene jer ne mogu da personalizuju svoje radne stolove i  da ostave dokumente u fiokama, što znači gnjavažu uzimanja papira na kraju dana ili pospremanja istih.

Obogaćeno kancelarijsko okruženje

U ovom slučaju, zaposleni rade u kancelarijskom okruženju koje ima ukrase, ali strogo odobrene od strane menadžmenta.

To ima blago pozitivan uticaj na okruženje, ali problem može biti forsiranje obogaćivanja  okruženja, bez ikakve autorizacije ili personalizacije članova osoblja.

Autorizovano kancelarijsko okruženje

Ovaj raspored omogućava zaposlenima da obogate svoje okruženje odlučujući kako žele da ukrase svoj prostor. Ne želite da dopustite potpunu slobodu i da dobijete pretrpano okruženje, ali možda možete da predložite članovima osoblja budžet ili broj stavki koji im je dozvoljen za kupovinu.

Ne samo da želite da vaši zaposleni personalizuju svoje prostore, već predlažemo male količine boja koje će ukrašavati kancelarijsko okruženje, naravno u skladu sa brendiranjem vaše kompanije. Naš HD sto i radni sto sa bojama dostupan je u 5 svetlih boja. Postoji i brojni drugačiji načini na koje možete da dodate boje u kancelariju, budući da svetle kancelarije pomažu motivisati vaše zaposlene. Naši kancelarijski stolovi u jarkim bojama dostupni su u 5 svetlih nijansi. Postoje i brojni drugi načini kako dodati malo boje u vaše kancelarije, budući da jarke boje doprinose motivaciji zaposlenih.

Plan sedenja u kancelarijama

Ne samo da morate da razmišljate o važnosti izgleda vaše kancelarije, već i o tome gde i kako vaši zaposleni sede. Kada pravite plan sedenja, morate da razmišljate o vašem timu i o tome kako im omogućiti najbolje uslove za saradnju. Na primer, ako smestite zaposlene blizu kolega na istom odeljenju, možete im omogućiti lašu komunikaciju o poslu.

Gde sedeti na sastancima?

Najčešće na sastancima zaposleni sami biraju gde će sedeti. Obratite pažnju na raspored sedenja ako želite određeni ishod (ili barem pridoneti nekom ishodu), a sledeći načini sedenja će vam pomoći.

Pravougaoni stolovi za sastanke – zahtevaju vođu sastanka

Pravougaoni sto za sastanke često zahteva vođu. Ako niste prirodno najbolji vođa ili govornik, ali ste zaposleni na određenoj poziciji, što znači da trebate da  vodite raspravu, najbolje je sesti na „glavu stola“. Međutim, imajte na umu da ako neko sedi na suprotnom kraju stola, ta osoba bi mogla da se oseća kao da zastupa mišljenje suprotno od vašeg. U ovom slučaju, najbolje je ukloniti stolicu na suprotnom kraju stola, kako bi sukob bio sveden na minimum.

Ako na sastanku ima ljudi koji dele vaše stavove, možda želite da oni sede blizu vas.

Okrugli stolovi za sastanke – ne zahtevaju vođu sastanka

Okrugli sto za sastanke znači da svako ima jednaku količinu prostora i nema vođe sastanka. To podstiče ljude da budu otvoreniji u izražavanju svojih mišljenja.

Uz sam izgled kancelarijskog prostora, trebali biste da uzmete u obzir i dodavanje trunke kreativnosti u svoj radni prostor, jer to može da bude odličan način za povećanje produktivnosti.

For a better day @ work!
Prijavite se na
Delightful News
i
saznajte najnovije kancelarijske
trendove i rješenja

Newsletter